2013. december 10., kedd

Tanár

..ami a gyerekeimet illeti, tény, hogy most túlreagálják a gondokat... kétségbe esnek minden háztartási rettenetestől, halálosan unják már a nyomort... indulatosak, ellenségesek, nyersek, szemtelenek, néha szinte durvák... elkeseredettségükben.
Ha épp nincs túlélőshow, akkor nem ilyenek. Olyankor még nevetni is tudunk - együtt.
Csak az ritkán van, hogy épp nincs veszélyben a lét valamelyik alapfeltétele.
Alig győzöm őket nyugtatgatni, pedig én már látom a halvány fényt az alagút végén... ők még nem.
Ők most tartanak ott, ahol én úgy másfél-két éve.
Azt hiszem, beszélnem kell velük Micimackóról. De nem tudom, hogyan kezdjek hozzá.
Egyébként pedig... nem, nem kell idejönni ebbe a putriba, és a gyerekeimmel sem kell foglalkozni.
Általában nem kell semmi ilyesmin fáradozni.
De ne csodálkozz, ha én se megyek...
Egy putrilakó nem veszteség.
...
...Amúgy is, csak a középszerű tanárok magyaráznak.



...azt hiszem, hogy én kiváló tanár vagyok... és a gyerekeimnek nagy szerencséjük van, hogy ilyen anya jutott nekik.
Mert ha semmi mást, de küzdeni, túlélni, továbbmenni, vesztes helyzetből felálni, soha fel nem adni kiválóan megtanulnak.
Mert ezt látják.

...és ha ezt sikerül megtanulniuk, akkor az egyik legfontosabb dolgot megtanulták, ami ehhez az élethez kell.
Az összes többit el fogják tudni sajátítani ezzel a tudással. 
Legfeljebb párszor elesnek, aztán felkelnek.
De ez a normális, nem?

Ja, hogy velem lehetnének mások? Talán.
De más a kor is, amelyben élünk, és én tudom, hogy a maguk módján szeretnek ők engem.

...ESZTERGOMBA A LÁNYOM JÖTT EL VELEM, Ő FOGTA A KEZEMET, ...!!! Ő jött be a kórházba hozzám, mikor beteg voltam, és nekem volt szükségem gondoskodásra...

Akkor ki az, akire én valójában számíthatok? Hmm?...

...Ki az, aki az egy szál gatyáját a nappali közepén térdelve, lavórban volt kénytelen kimosni?...

Igen, én voltam most a túl ingerült, és az igazságtalan. Hibáztam.
Ő csak erre reagált, a maga gondjával terhelten.
Én nem voltam elég megértő.


...ennyit a ma estéről.

Más.
...a fentiek alapján el kellene azon gondolkodnom, hogyan tudnám őket inspirálni. ..na ez kemény dió, tartok tőle, hogy annyira jó nem vagyok. Pedig megérdemelnék...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Látogatóm! Köszönöm, hogy elolvastad írásaimat. Véleményedet az olvasottakról köszönettel fogadom.