2012. október 14., vasárnap

Boldogságrecept Facebook módra




Ez az a rajz, amit megosztok újra és újra, ha előkerül. A boldogsághoz vezető út gyakorlati lépései - kis embereknek, by FB.

Nem tudok nem végig menni ezeken a pontokon, mert tudom, hogy van még hová fejlődnöm...

Tehát:
1./ Lásd meg a hétköznapi csodákat - ebből azt hiszem, hogy már jó vagyok. Tulajdonképp ez is egy folyamat volt, míg idáig jutottam, hiszen mikor Édesanyám erre elkezdett tanítani, még jószerivel nem is értettem, miről beszél. Aztán elérkeztem odáig, hogy megértem erre a tudásra - először a köznapi ember szintjén, de amióta megéreztem, milyen rossz sötétben bolyongani, ráébredtem, hogy milyen csodálatos is lehet egy-egy előbukkanó napsugár. Közben rátaláltam a fényképezés örömére, azóta talán picivel már  mélyebben is értem ennek az egyszerű tanácsnak az igazságtartalmát.
2./ Légy kreatív - azt hiszem, ez az a pont, amivel sosem volt bajom :)
3./ Segíts másokon - ez az a pont, ami további fejlesztést igényel. Nem mondom, hogy nem segítek szívesen, ha a segítség nekem nem okoz jelentős többletterhet - de azért komolyabb áldozatot nem vállalok be, és ez talán helytelen. ...már többször felvetődött életemben ez a gondolat, vissza-visszatér, mindig más-más szituációban - igen, ezzel foglalkoznom kell a jövőben. Sokkal, sokkal önzetlenebbé kell válnom, azt hiszem.
4./ Olyan dologgal foglalkozz, amiben jó vagy. - általában ami érdekel, azt elsajátítom annyira, hogy jó legyek benne, tehát ezzel sincs gond.
5./ Olvass könyveket.
Szoktam. (Bár gyorsan felejtek...)
6./ Ne nézz sokat tv-t.
Ezzel senki meg nem vádolhat :) 
7./ Szeresd a munkádat
Na ez megint egy olyan pont, amivel ambivalens a viszonyom. ...nem, nem utálom már, néha élvezem is. De azért még lehet (és kell is) fejleszteni.
8./ Végezz testedzést
Ezen a téren súlyos lemaradásaim vannak... pedig kellene, én is tudom. Sokat javíthatna az idegeim állapotán és a fizikai gondjaimon...
9./ Nézz szembe félelmeiddel
...ezt sokat gyakorlom. Talán túl sokat is...
10./ Higgy magadban
Valamikor a blogszerkesztés elején leírtam, hogy a legfőbb bajom az önmagamba vetett hitem megingása... örömmel jelenthetem, hogy ma már jobban hiszek magamban, mint egy évvel ezelőtt, és ez nagy dolog.
11./ Ápold családi és baráti kapcsolataidat
Nagyon igyekszem. ...főleg, amióta felismertem, mekkora megtartó erőt jelentenek.
12./ A szíved vezéreljen
Az szokott... 

Hát így állok most.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Látogatóm! Köszönöm, hogy elolvastad írásaimat. Véleményedet az olvasottakról köszönettel fogadom.