2013. szeptember 29., vasárnap

Szentendre, Skanzen

...kis késéssel ide is elhoztam a Skanzenban készült képeket.
Jó volt, bár azt hiszem, kaptam egy enyhe idegsokkot a ténytől, hogy nem értettük egymás szavát... a nátháinkról nem is beszélve.

Még jó, hogy Micimackó segített. :-)


A vonat belseje. Azt hiszem, ez tetszett.







Ez a ház olyan, mint a mesében. :-)









Kocsi. ...állapítottuk meg teljes boldogsággal (tudunk egy magyar szót. :-D)

Némely régi tárgy rendeltetése elég homályos. Mekkora állatnak kellhet ilyen szájkosár? ...Szergej megoldotta a kérdést. Zombiknak készült ez a műtárgy. (Azt írtam neki reggel, hogy olyan szép vagyok, mint egy náthás zombi. Erre lehetett ez a válsz? Szép dolog, mondhatom. :-D)


Ezt a kézimalmot nagyon szerettem nézni. Ha lett volna nálam egy marék búza, biztos el se lehet onnan rángatni, amíg meg nem őrlöm. Így is játszottam vele egy darabig.





"Cucumber" állapítottuk meg teljes boldogsággal (végre egy ismert szó!!!). ...ja, hogy a rézüst gyönyörű? Ez mellékes a cucumberhez képest.




Kocsi! :-))) (És még sehol a többes szám).





Ezeket a "képek a képben" típusú izéket muszáj volt elkövetnem. Láttam, hogy nem egyezik az ízlésünk a kérdésben, de ha én egyszer nekiállok valamit lefényképezni, akkor ott fotózás van és pont.



"What is gémeskút?" "It is." "What?" (No answer.)





Azért a régi jányoknak egész szép ládájuk volt...


Látjátok a falon a szilikon tepsit, mint kiállítási tárgyat? Ez ám az ősmagyar darab. ...bár a réz kuglófsütőt megkívántam. Pedig nem is tartozom a színesfém gyűjtő népcsoporthoz.


Köcsögök. Ti ott. :-)



Hobbit's entrance (volt vagy 150 cm magas).


Már megint kocsi. :-)

Hobbit's house - volt a vélemény, és én a mai napig nem tudom, mi akar ez lenni. Tyúkól? Talán.

Pincék

Kocsi...

Borona

Borospince

A sehová sem vezető kapu... ez nagyon tetszett, főképp a kapuőrös mese összefüggésében.

Borospince berendezése

Csak jó lehet egy ilyen tűzhelyféleség.

Itt éreztem meg először, hogy személyes közöm is van ezekhez a tárgyakhoz. Édesapámnak volt ugyanilyen takarója... majdnem elsírtam magam.

A szobaberendezés "egyenesben"

...és a tükörből. (Tükörjáték 1: vakuval)

...2: vaku nélkül.

...ilyen takarónk is volt. Borzasztópusztán, ami akkor még csak a "kert" volt, volt ilyenünk. Emlékszem...


Ilyen asztalunk és konyhaszekrényünk is volt... hol vagyok? 


...tudom már: időutazáson.

...Mint nálunk, gyerekkoromban...


Észak-magyarországi városrészlet. Megkapó..



"What is here interesting?" (The way...)







Hiába, a makrózás a kedvencem...


Tetszett ez a lámpa. De az igazi megrázkódtatás csak eztán következett.

...Liszka néniről Anyu sokat mesélt, de J. volt, aki egyszer el is vitt hozzá.
...Liszka néni itt lakott.

Na jó, nem itt, de szegényemnek ugyanígy nézett ki a háza. A megszólalásig.
Összefacsarodott a lelkem.


Cicaidomítás... :-)

Újabb hobbitház. :-)

És a másik személyes kedvencem: a vízimalom.

Imádtam nézni a nagy kereket, a cillogó vízcsepeket.


Épp az őrlés utolsó perceire értünk oda.






A láda...

Elfogadnám...

Pici kék...




A szélmalom


Mangalicák (Nem kutya - mondta Szergej)

Rackajuh (Nem kutya - ...és igaza volt)


Ő se kutya. 


Napfürdőztek :-)

Szélmalom újra - nem volt vele szerencsénk, ami érdekes lett volna benne, az zárva volt..

Szőlőprés

Épülő állomás

Alföldi mezőváros - udvar-részlet


Hát, nem épp a Budai Vár... de szeretem ezt a perspektívát... ezúttal tornáccal.

A táj gyönyörű..


No ide nem mentünk be. :-(


Kocsi :-D

Szőlőprés közelről




KocsiK! :-D


It was really nice day, thank you! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Látogatóm! Köszönöm, hogy elolvastad írásaimat. Véleményedet az olvasottakról köszönettel fogadom.