2022. január 1., szombat

Boldogabb Újévet

 Az év végi napok sűrűre sikerültek; energetikájuk magában hordozta az elmúlt hónapok energetikáját - de ezen már semmi csodálkozni való nincs - nem is csodálkoztam.

Már Keszthelyen elkezdődött ez; talán három nyugodt napunk volt, aztán az egyik cég évközi könyvvizsgálata, a másiknál tárgyalás, ami miatt szerdán fel kellett rohanni Budára; majd szembesültem azzal, hogy megígértem Morgó párjának, hogy levizsgázom helyette számvitelből; tehát pénteken fel is adtuk a pihenésért folytatott harcot, és szombaton reggel számvitel vizsgát írtam - elvileg egy kecskéért, ahogyan megegyeztünk; bár eltökélt voltam és közöltem, hogy én márpedig alpesit szeretnék, és tavasszal, inkább kiegészítem a kecskére szánt keretösszeget, de nekem alpesi kell és pont.

Ebben maradtunk.

Az érdemjegy egyébként hármas lett, de nem lehet tudni, hogy a dologzatot szúrtam el ennyire (nem hiszem), vagy csak Ildi menekült a szóbeli elől, melynek eredménye egy számtani átlag képzés ((5+1)/2), ez nem derült ki, viszont görbül, tehát lesz kicsi köcsög kecske tavasszal. 

Azt képzeltem, hogy nyugodtabb napok jönnek, de tévedtem. Karácsony után Bundás megint fennakadt a kapun; ezúttal a másik hátsó lábát zúzta szét. El kell mondanom, hogyRobi egy szó nélkül odaadta azt a pénzt a műtétjére, melyet Last Mohikan kölcsönzött neki abból a célból, hogy vegyen magának egy autót.

Furcsa energetikája van Last eme akciójának; némi megbánást vélek benne felfedezni; de lehet, hogy tévedek és mindez csupán baráti szívesség.

Mindenesetre a Szilvesztert nem nagyon óhajtottam a körükben tölteni, különös tekintettel arra, hogy nekem a két ünnep közötti őrületben még le kellett adnom az Ügynökség novemberi mérlegét; adókalkulációkat kellett csinálnom, év végi adó ki- be- át- oda-vissza törzsadat jelentgetéseket; s mindezek tetejébe meg kellett hallgatnom a mérlegképes továbbképzés anyagát; melyet eredetileg Keszthelyre szántam, de ott sem volt rá idő... őrület. 

Kékhemüvel szemben lelkiismeret-furdalásom volt a lekötött tartalék felhasználási határidő legutolsó téves közlése miatt; s ez alól még az sem mentesített teljes körűen, hogy az elmúlt években sokszor helyesen tájékoztattam ugyanerről (négy éve volt rá, hogy tegyen valamit. négy. ahh...), sajna decemberben nem olvastam el ötvenedszer a jogszabályt... hiba volt.

Mindegy, némi morcogás után helyre állt a béke; aminek szívből örülök.

Nem azért, mert nem tudnám magam nélküle feltalálni, hanem azért, mert szeretek vele dolgozni.

Vagyok az a mazochista, ahogy ezt már a Faktornál megállapítottuk.

...

Roberto ily módon felhatalmazást kapott arra, hogy menjn le nyugodtan a keresztgyerekekhez, keresztanyjukhoz, keresztbe nem tettem volna ennek a projektnek a világ minden kincséért sem - ehhez képest közölte, hogy velem akarja tölteni a Szilvesztert.

Ebből az lett, hogy tegnap ők a keresztgyerekek apjával autót szereltek Bivalyb@sznádon (ma folytatták), én meg továbbképződtem itthon by night; majd este 10 óra felé Roberto hazaérkezett. Én még akkor futottam az utolsó métereket kötelező továbbképzésileg (újra kellett néznem négy videót mert nem volt megfelelő a sorrendjük, ezt a f.szágot, de tényleg, innen is gratulálok a PM-nek hozzá); közben egy új ügyfelem adóbejelentéseit próbáltam optimál-izélni... ahh. Nagyon elcsehelték neki az idei évét, s ezzel már nem tudok mit tenni. Legalább 2022-re legyünk proaktívak.

Ily módon még Robinak kellett rám várnia, fél 11 elmúlt, mire szabadultam gyönyörű szép szakmám karvaly körmeiből.

Ekkor volt az, hogy beültünk a csecse új csotrogányba, és felmentünk Dobogókőre, köszönteni a szép új esztendőt.

...

Harmincadikán vettünk egy autót. Ez nálunk időnként előforduló esemény... nem is ez a lényeg.

Az eladó egy idősebb úriember volt, a párja most 47 - az öregfiú rákos, hónapjai vannak hátra.

Az egész szituáció fájdalmasan emlékeztetett a mi történetünkre Csabával; s bár indokolatlanul jó vásárt csináltunk, mégis szomorú szívvel jöttünk haza. 

Enerváltságomat meditácíóval kívántam oldani; mely sírásba torkollt; bár Anahita online reggeli meditációjában semmi nem volt, ami ezt indokolta volna. Talán inkább az élmény, mely mélyre temetett veszteségeimre mutatott rá ismét; s talán annak is köszönhető, hogy az utóbbi időkben az önbüntető, önkorlátozó hitrendszereket próbálom meditációkkal oldani, miután az ízületeim állapota kétségbeesetten, napi szinten emlékeztet ennek szükségességére.

A legutóbbi idők felismerése az volt ugyanis, hogy tulajdonképpen a gerincem állapota is javul - igaz, lassan, de javul, a térdemhez hasonlóan. Viszont az ízületek, szerte a testemben, mintha belázadtak volna; már nem csak a kéz ízületeim, de a vállam, csípőm, térdem, bokám, - még a lábujjaim ízületei is sajognak, dagadnak, nehezen mozognak.

"Ez egy általános gyulladás. Mindenhol, testszerte." - riadtam a tényre, s nekiálltam a netet bújni a kiváltó lelki okok azonosítása céljából.

"...a gyulladás a lélekben kialakult zavar, a belső lelki forrongás kifejeződése. Bármilyen felkavaró, indulatteli negatív érzelemhez kapcsolódhat.

Forrása lehet például a harag valaki vagy valami iránt.

Ugyanakkor nemcsak kifelé vetített érzelem lehet a gyulladás lelki oka, hanem belső, saját magunkat marcangoló, és békén nem hagyó érzelem is, ami miatt emésztjük magunkat. Ilyen lehet például a bűntudat valami miatt.

Ilyen ok lehet emellett még például a bánat, a gyász valamilyen jelentős veszteség miatt.

Ilyen lehet a düh is, amikor nem tud, vagy egyszerűen nem akar elfogadni valamit, és ez állandóan frusztrálja, dühíti..."

Nos... a lehetséges okok közül a bűntudatot és a gyászt tudtam azonosítani - mindkettőt elsődlegesen Anyámmal összefüggésben.

Nos... a gyásszal egyelőre nem tudok mit csinálni. Azonban racionálisan végiggondolva, a látens bűntudattal igen, és kell is.

Mert lehet, hogy az utolsó métereken több figyelmet kellett volna adnom Anyámnak; de úgysem lett volna már sok ideje hátra, talán pár hónap; s talán számos méltatlan helyzettől megmenekült, amiket ezek a hónapok hozhattak volna.

Összességében véve, mindent jól csináltam; s az elmúlt négy évben én lassan, de bizonyosan rengeteg áldozatot is hoztam azért, hogy segítsek neki - megtettem mindent, ami tőlem telt; inkább arról van szó, hogy maximalista lelkemnek mindez - kevés.

Hisz meghalt.

...

Mikor Robinak mondtam, hogy mostanában az önbüntető programok oldására gyúrok, rám nézett, és némi megkönnyebbüléssel azt mondta: "Végre!"

Elképedve néztem rá.

- Igen? Úgy látszik, hogy én büntetem magam?

- Igen. Ha bárki, bármit is mond, a legkisebb kritikát, azonnal magadra veszed és nagy ügyet csinálsz belőle - hangzott a válasz; s én még épp, hogy túl voltam a Kékhemüvel való beszélgetésen amiatt a bizonyos lekötött tartalék felhasználás miatt, ami wtf, mégiscsak az ő pénze, s én részletes jogszabályi leiratot küldtem neki róla két éve... s hogy ki voltam akadva saját magamra, hogy lehettem ilyen hülye, hogy elhittem neki bemondásra, hogy öt év, ahelyett, hogy ötvenedszer is megnéztem volna a jogszabályt.

(Mert minden cégnél a könyvelő az írástudó, mondta kedvenc egyesületi elnökünk a továbbképzés hanganyagában; és igen, nekem tényleg az az érzésem sokszor, hogy ez így van. Éljen az Írnokok Rendje. - Erről meg a logómban szereplő lúdtoll jutott az eszembe, amit nem értettek a csajok; pedig ezt a jelképet fentről kaptam, és ragaszkodom hozzá. Tehát igen, az Írnokok Rendje. Az ősi Egyiptomban agyagtáblák. Föníciában a két számlasoros könyvelés és a lúdtoll. Ma meg a könyvelő program, excel. Felhő alapú szolgáltatások. Napos időben is. Éljen a technológiai fejlődés.)

Tehát, az önbüntető programok oldása és a gyász témakörének megbolygatása arra vezetett, hogy Anahita meditációját végigsírtam, magamban mormolva "én jó vagyok! jó vagyok! jó vagyok!" mint egy igazi h.lye; nem is értettem, miért csinálom ezt; de tény, hogy kicsivel jobb lett - utána.

Valamelyik éjjel egyébként - alvás helyett - egy nagyon érdekes meditációban volt részem; az önbüntető programok oldása után a youtube valami karmikus medire ugrott; láttam a szüleimet együtt, kézenfogva; szeretetet küldtem rájuk, nagyon érdekes és szívmelengető élmény volt (hisz Apámmal vajmi kevés emlékem van), s láthattam a Szerződést, melyet aláírtam.

"Híres író leszek!" világított benne a vállalásom; s a meditáció vezetője épp azt ecsetelte, hogy ezek a szülők azok, akik segítenek nekem a vállalt életfeladatom beteljesítésében.

Na álljunk meg egy pajkaszegi szóra. Hogy is van ez? Anyám nem szenvedhette a gondolatát se annak, hogy én bármi más legyek mint könyvelő. EZ hogyan segíthette elő ezt a folyamatot? Hisz inkább hátravetette úgy három-négy évtizedecskére.  

És mi lesz, ha ezt én nem teljesítem? - jött a második kérdés; hiszen egyelőre semmi jele sem írásnak, sem hírességnek; pláne nem a kettőnek így együtt.

- Újjászületek? Majd legközelebb megpróbálhatom? - tapogattam reménykedve a sötétet (ami, Joe Dispenza óta tudjuk, a Teremtés Tere). Elutasítóan hallgatott a sötét, és egy hang azt mondta valahol, halkan, de határozottan:

- Ez az inkarnációs szerződés ERRE az életre szól.

Akkor már végképp nem értettem semmit.

...

Másnap, azaz tegnap, rámolva a szobámat, megtaláltam ezt a verset. Amikor írtam, még élt az Édesanyám.


Még meg kell írni ezt-azt

Rég őrzött rímeket

Befőzni méz-barackot, lecsót,

Nevelni bús gyermeket.

Kell még tenni-venni,

Ápolni öreget,

Gondozni kutyát-macskát

Rám bízott életet.

Kell néhány séta alkonyatkor

Hogy beborítson az aranyló fény

S tűnődni csendben, hába:

Miért is élek én.

Válasz nem jön,

Ne is várd. Ne keresd.

Csak írj meg még ezt-azt,

főzz, ápolj, nevelj gyermeket

Tégy jót erőd szerint

Mindent, mit csak lehet.

S ha majd lemegy a Nap

És indulnod kell megint

Ne kísérjen más az éjben

Csak egyetlen gondolat: 

"Jó ember volt."

...

Dobogókő Szilveszter éjszakáján remek programnak bizonyult. Bár kissé későn értünk fel, éjfél után, de a látvány, a sötétbe burkolódzott Dunakanyar; a közeli hegyek fenséges sötét sziluettjei, a távoli városok fényei, ahogy végigömlöttek a Duna vizén; s maga a nagy folyó, a maga szürkés vizével; mindezek tetejébe a tiszta égbolt, melyen csodálatosan látszottak a csillagok. Nagyon tiszta ott a levegő, nincs fényszennyezés sem, mint Törökbálinton - mert rengeteg apró csillag ragyogott felettünk, ott volt az egész Tejútrendszer; s ha beteltünk az éjszakai táj csodálatával, akkor bámulhattuk a csillagokat.

Különleges szilveszteri élmény volt, nomád és szabad. Zabolátlan életerő áradt az egész, magas energiájú helyen, s arra gondoltam: élni szép, élni jó, élni akarok.

A szél néha még a hangunkat is a torkunkra forrasztotta - bár nem volt hideg, de azért az ereje meglepő volt - s mi ott álltunk ebben a csodában, fölöttünk a magyar zászlóval, s a fák kopár ágaival a csillagos égbolt palástja előtt.

Sétálgattunk egy kicsit a sötétben, majd eljöttünk haza; s végre, jó pár álmatlan éjszaka után, nyugodtan tudtam aludni végre.

...

Boldogabb Új Évet kívánok minden kedves erre járónak.

























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Látogatóm! Köszönöm, hogy elolvastad írásaimat. Véleményedet az olvasottakról köszönettel fogadom.