2020. február 28., péntek

Lelet

Álltam a postán, és valami végtelen reménytelenség fogott el attól, hogy Mamzer nyögdíját második nekifutásra sem sikerült felvennem. Nem, mintha olyan nagy összeg lenne, vagy annyira hiányozna - lám, egész hónapban elvoltunk, csomó mindent kifizettem, és még most sem mondanám magam teljesen ruppótlannak, tehát igazán nem erről van szó. Inkább az elvekről. Az elvekről, hogy állami fenntartású intézményekbe évekig tartó várólisták vannak, magánintézmények meglehetősen húzósak - és azzal szívóznak, aki ezt a feladatot igyekszik ellátni. Ez már elvi síkon is gusztustalan, szerintem.
Averzióim eredője az a kellemetlen meglepetés volt, hogy mikor mit sem sejtve mentem Mamzli nyugdíjáért, a szokásos, két tanús meghatalmazást nem fogadták el tőlem. Postai dolgozó előtt írassam alá - szólt a szentencia, amit eleve nem értettem, hogyan kéne ezt kivitelezni?
Persze nem voltak hajlandóak a fővárosi lakótelepi postán megérteni, hogy Mama nem ott tartózkodik, ahol becsenget a postás hetente többször, hanem Borzasztópusztán egy zártkerti kalyibában, amely az úttól 80 méterre van, csengő nincs, a postás pedig ritkább madár erre felé, mint a fehér holló.
A postavezető asszony maga vette a bátorságot, hogy elhajtson engem, le se sz@rta a két tanú aláírását (megérdemelné hogy feljelentsem, mert szerintem ezzel egyszerűen csalónak nézett) és csak hajtogatta a hülyeségét, hogy postai dolgozó előtt kell aláíratni a meghatalmazást.
Mivel nekem mostanában nincs kocsim (Juci is megadta magát, békésen várja az enyészetet), postást itt nem sűrűn látni és akkor is random, így kénytelen voltam megvárni Andit, hogy melyik napon ér rá elhurcolni Mammert és engem a Szent Postahivatalba, megejteni a Hivatalosságos Alákrixkraxot.
No ez ma reggel, zuhogó esőben történedett meg. Ennek ellenére Mamzer meglepően jól viselte a dolgot, élvezte saját fontosságának tudatát, no meg azt, hogy kirándulhat és aláírt ellenvetés nélkül (féltem hogy ne rendezzen jelenetet, de semmi ilyesmi nem történt), már amennyire ő aláírni tud.
Megkaptuk hát a Szent Pecsétet, és este mehettem is felvenni a pénzt.
Igen ám - de a postán jöttem rá, hogy nincsenek nálam az igazolványaim.
Ezt megint megszívtam, hétfőn újabb budapesti túra.
Mostanában úgyis mindig oda járok, pedig ilyen vírusos időkben ez a legutolsó, amire vágyok.
...
A villamoson millióan voltak, dezodor- és fertőtlenítő(?) szag terjengett, valakik latin nyelven beszélgettek - nagyon füleltem, de nem tudtam eldönteni, hogy spanyol, vagy olasz, amit hallok. Az olaszról persze eszembe jutott a karantén, meg a 2% mortalitás - 100-ból "csak" kettő hal bele.
Na igen.
Ha egészséges lennék, azt mondanám magamnak: nem lehetek olyan béna, hogy én legyek a 2%.
De nem vagyok az.
Nem vagyok.
Rohadt életbe.
...
A citológiai lelet igazolta, hogy a jobb mellemben nincs semmi kóros (hurrá), viszont a balból vett minta... nos...
Az C3 státuszú lett.
Nem lehet egyértelműen kizárni a rosszindulatúságot - olvastam (malingitás, szép latin szó. Szép a rossebet.) Jelenésem van az onko-team előtt - olvastam tovább.
Onko-team, onko-team... ízlelgettem a szót, mintha most tanulnék külföldiül.
Én, meg az onko-team. Tájidegen nekem ez a dolog.

- Azt akarom, hogy vegyék ki belőlem ezt a sz@rt! - ecseteltem Morgónak telefonba az érzést, hogy legszívesebben tépném ki magamból azt a két centinyi biológiai tévedést, mert ez más nem lehet, nyilván csak valami tévedés, és akkor nincs helye itt, tüntessék el, ennyi.
A kollégáim fennakadt szemmel néztek rám.

Örüljek neki, simán lehet, hogy ez nem rák - jöttek a vélemények a barátoktól, ismerősöktől, és én két napig ebben a hangulatban éltem.
Nem rák. Rákmegelőző állapot, lehet, de nem rák.
Hurrá.
Szedjék ki ezt a sz@rt, szedjék ki mielőbb.

Az onko-team előjegyzés két nappal későbbre szólt, 12:15-re. Rohanvást értem oda kétezer bokros teendő között. Rohanvást, - de pontosan.

Rengetegen voltak a váróban, a 22-es sorszámot kaptam. (22, mint a születésnapom, ez akkor le sem esett. Jé..)
- Ráér kettő után visszajönni, viszont addig hozzon egy másolatot az első ultrahang leletéről.
Rohantam a fénymásolószalonba, aztán vissza. 
Kettőkor a 9-es sorszámot hívták. 
A srác, aki mellé leültem, talán kicsivel fiatalabb lehetett nálam - de még ez sem egyértelmű, nagyon rossz bőrben volt szegény. Rám villantott egy végtelenül kedves mosolyt, melyet igazán viszonozni se tudtam - túlságosan rosszul esett számomra mindkettőnk állapota. Végül egy idős nénivel kezdett beszélgetni, aki a férjét kísérte el - a férjét, akinek az arcidegeit szemmel láthatóan eszi a rák, és aki nem műthető és már több kemót és besugárzást sem kaphat.
De a bácsi legalább idős volt, lakonikus nyugalommal várakozott.
De a padtársam nem.
Akkor már kinyitottam a laptopot, eltökélt szándékkal, hogy a várakozás idejét és idegállapotát tompítandó, befejezek néhány munkát - egy kiegészítő mellékleten kellett néhány simítást tennem, illetve Kékhemü pénzügyeit kellett egyengetnem - mégis elérte valahol az idegrendszeremet ennek a kedves, szerencsétlen, fiatal fickónak a története, aki egyszer már volt rákos, de kigyógyították;aztán kiment dolgozni Angliába, de az utóbbi időben egyre jobban fájt a gyomra és fogyott, fogyott - míg a felesége haza nem parancsolta kivizsgálásra.
Ott aztán kiderült, hogy előrehaladott gyomorrákja van - a gyomra kétharmadát pár napja vették ki, most a további terápiák miatt van itt.

Ordíthatnékom volt az élet igazságtalansága miatt.

Ordíthatnékom, de inkább Kékhemü instrukcióit hallgattam, és buzgón beígértem neki hogy a következő projekt előkészítésében szervesen részt veszek.
Semmiről nem tud.

Lassan meg kellene tudnia neki is. Asszem.
Pedig van neki is elég baja mostanában.

A srác leírt engem, mint érzéketlen üzleti fatuskót, már mosoly sem akadt - sosem fogja megtudni, hogy mennyire felzaklatott a története.
...
Négy óra után végre felnyílt az ajtó, szólítottak, és szembe találkoztam vagy tíz emberrel, orvosokkal, nővérekkel vegyesen.
Az onko-team.. - szeppentem meg, nem bírom, ha ennyien figyelnek. 
Szerencsére az egész nem tartott sokáig.
- Magát megműtjük! - szólt a szentencia, és én lelkesen bólogattam.
- Azt megköszönöm... - feleltem némi megkönnyebbüléssel.
Rövidesen tisztáztuk, hogy ki lesz a sebész - a srác alig lehet túl a harmincon, de megnyerő személyiség, ennek őszintén örültem - és meg is kaptam a behívómat hozzá műtét előtti konzultációra.

Amennyire végig tudtam gondolni az eseményeket, tulajdonképpen a várakozásomnak megfelelően alakultak - semmit nem utáltam volna jobban, mintha még hónapokig lesik, rákosodik-e már eléggé ez a csoda itt a bal mellemben 11 óránál. Nézegették már eleget.

A doktor úrhoz 10-11 között kellett mennem tegnap; s ha már nem mentem dolgozni, előtte beszaladtam a csodálatos piros bankba, hogy két évtizednyi együttműködésünk utolsó elemére is végre pontot tegyünk.
A számla megszüntetés több mint egy órát vett igénybe; s én idegbajosan (mint általában) estem be a kitűzött időpont letelte előtt öt perccel a kórházba (mint általában).
Aggódva kérdeztem a várakozó hölgyeket, hogy adjunktus úr itt van-e még? - Mire azt a feleletet kaptam: 
- Még nincs, de már nemsokára jön. Sosem jön 11 előtt.
- Tudtam én, hogy szimpatikus nekem ez a doki! Biztos, hogy jó orvos, ha ezt megengedheti magának! Végre valaki, akinek hasonló a munkamorálja az enyémhez! - futott át az agyamon, s ettől rögtön sokkal jobban éreztem magam.
S valóban: a doki nagyon szimpatikus volt - de azért meglehetősen lelombozó beszélgetést folytattunk.
Azt mondta, hogy - mivel nem lehetett egyértelműen kizárni a malingitást - ezért úgy kell eljárnia, mintha bizonyítottan rosszindulatú lenne az elváltozás - hogy később, ha bebizonyosodna a rosszindulat, ne kelljen újra vagdosnia. Ezért kiveszi nem csak a daganatot és a környező szöveteket, de az őrszem nyirokcsomót is, ez a protokoll - sajnos ez tulajdonképpen logikus is.
- Ne aggódjon, marad még legalább 28 a hónaljában! - nyugtatgatott, és én próbáltam is nyugodni, nem gondolni Jutka hugi anyukájának hasonló műtét miatt elefánt méretű fél karjára (ilyet ma már nem csinálunk, más a technológia - nyugtatott a doki) - de mégis, időről-időre felrémlik bennem az a jó 10 centi, melyet mutatott, hogy milyen hosszan fog vágni; meg a dréncső, mely ki fog lógni mindezekből napokig. Meg a hölgy, aki műtét után két héttel jött pungálásra és két deci folyadékot szívtak le neki. 
Izé.
Persze, nem a világ, tudom - de azért nem jó ezzel szembesülni a remélt kis műtét helyett.
Depresszív hangulatomat ez a tény önmagában fokozta; erre jöttek rá az egyebek: a gondok a gyerekkel, Gáborkával; Mamzer nyugdíjmizériája az antipatikus postavezetővel; a munka (az Ügynökségnél mindenki nagyon rendes velem, ezért nem tudok elég hálás lenni).

Aznap még volt egy súlyos eseményünk - előző nap berendeltek Gáborka miatt az iskolába minket, de erről talán egy külön történetben;ide legyen elég annyi, hogy állapotomhoz képest kegyetlen iramot kellett aznap is levágnom, mint mostanában minden nap - s hogy ezt az egészet kezdem nehezen bírni - ez van.
Így telt hát a csütörtök.
...
Megígértem Bea barátnőmnek, hogy elmegyek ma hozzájuk társasozni - reggel még úgy éreztem, hogy menni fog, és jó lesz kicsit elterelni a figyelmemet.
Reggel még jó ötletnek tűnt.
Reggel.
...
Álltam a postán, nem tudva mit kezdeni a ténnyel, hogy nincs nálam a személyim, és hogy emiatt újra be kell ide caplatni, pedig messze van, és a hátam közepére se kívánom őket.
Álltam, és ismét elkapott a "feladom, nekem semmi se sikerül" életérzés.
Ólmos fáradtság, szürke kedvtelenség vettek rajtam erőt - és lemondtam a játékot.

Most pedig itt irkálok nektek alvás helyett, mintha muszáj lenne.

Pedig nem az - csak nem tudok mit kezdeni ezzel az egésszel.

Igazán lehetne vidámabb muzsika ezen a B oldalon.

Igazán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Látogatóm! Köszönöm, hogy elolvastad írásaimat. Véleményedet az olvasottakról köszönettel fogadom.